مجله دلتا

مصرف ويتامين D براي مقابله با كوويد-۱۹

در تحقيقات جديد اثبات شده است كه اكثر بيماران كرونايي با كمبود ويتامين D مواجه هستند. بنابراين مصرف روزانه اين ويتامين براي تقويت سيستم ايمني بدن و مقابله با اين ويروس ضروري است.
ويتامين D براي مقابله با كوويد-19

آخرين تحقيقات درباره نقش ويتامين D براي مقابله با كوويد-۱۹

رونان لوردان (Ronan Lordan) از دانشگاه پنسلوانيا اخيرا تحقيقي درباره رابطه كوويد-۱۹ و تغذيه انجام داده است. او معتقد است كه چگونگي تغذيه ما بر عملكرد سيستم ايمني در مقابل كرونا نقش مهمي دارد؛ به خصوص مواد غذايي حاوي مصرف مواد غذايي حاوي ويتامين D براي مقابله با كوويد-۱۹ . البته در حال حاضر تنها را پيشگيري از اين بيماري استفاده از ماسك، شستن دست‌ها و رعايت فاصله گذاري اجتماعي است.

دكتر ديويد ملتزر از بيمارستان دانشگاه شيكاگو با همكارانش پرونده بيماران كرونايي را بررسي كردند تا رابطه تغذيه و كوويد-۱۹ را كشف كنند. آن‌ها متوجه شدند كه ۷۷ درصد بيماران كوويد-۱۹ كمبود ويتامين D دارند. دكتر ملتزر مي‌گويد كه مصرف ويتامين D سيستم ايمني را تقويت كرده و بدن را براي مقابله با بيماري‌هاي تنفسي آماده مي‌كند.

در اين تحقيقات دكتر ملتزر سوابق بيماران كوويد-۱۹ را در يك بيمارستان بررسي كرده است. براي رسيدن به نتيجه قطعي نياز است كه بيماران به طور تصادفي انتخاب شوند تا نقش مصرف ويتامين D و مكمل‌ها براي مقابله با اين بيماري دقيقا مشخص گردد. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا درباره چونگي مصرف اين ويتامين خواهيد خواند.

مصرف ويتامين D براي مقابله با كوويد-19

چه ميزان ويتامين D نياز است؟

ويتامين D هورموني است كه در كليه ساخته مي‌شود و علاوه بر حفظ ماهيچه‌ها و استخوان‌ها، سيستم ايمني فرد را نيز تقويت مي‌كند. امروزه مصرف روزانه اين ويتامين به عنوان يك راه براي مقابله با كرونا شناخته مي‌شود. پزشكان توصيه مي‌كنند كه بزرگسالان روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد ويتامين D مصرف كنند. همچنين مصرف بيش از ۴۰۰۰ واحد ويتامين D در روز خطرناك است و مي‌تواند باعث تجمع كلسيوم در بدن و آسيب به قلب و مغز شود.

توجه به اين نكته نيز ضروري است كه بعضي از افراد به علت شرايط خاص پزشكي بايد ميزان كمتري از ويتامين D را مصرف كنند. بنابراين اگر درباره مصرف اين ويتامين شك داريد، حتما ابتدا به پزشك مراجعه كنيد.

علاوه بر نور خورشيد و مصرف روزانه قرص ويتامين D، اين ويتامين در مواد غذايي زير نيز يافت مي‌شود:

  • ماهي‌هاي روغني مانند سالامون، ساردين، ماهي خال‌خالي، شاه ماهي
  • گوش قرمز
  • زره تخم مرغ
  • غذاهاي غني شده و غلات صبحانه

بيشتر بخوانيد: براي مطالعه بيشتر به مطلب «۸۰ درصد از بيماران كرونايي به كمبود ويتامين D مبتلا هستند» برويد.

 

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد


برچسب: مجله دلتا مجله سلامتي ويتامين،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۶:۱۰ توسط:مجله دلتا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :