مجله دلتا

ورزش در محل كار ؛ كارمند ها بخوانند

ورزش در محل كار! اگر وقت كافي  براي ورزش كردن نداريد، باشگاه را به محل كارتان ببريد؛ اين يك پيام سلامتي  براي همه كارمندان است؛ با ما همراه باشيد.

ورزش-در-محل-كار

  

ورزش در محل كار؟! بله درست شنيديد؛  از اين پس، باشگاه را به محل كارتان ببريد؛ اگر شما بخواهيد مي‌شود. معمولا  اكثر كارمندها مدت طولاني را در محل كارشان مي‌گذرانند و بسياري از آنها  اين 8 ساعت كاري را مدام نشسته‌اند، بدون اينكه از عوارض زياد نشستن آگاه باشند.

يكي از عوارض مهم زياد نشستن براي كارمندها  چاقي و اضافه‌وزن است؛ انجام حركات ساده ورزشي حتي مدتي ايستادن يا  پياده‌روي صبحگاهي تا محل كار مي‌تواند بسياري از اين بيماري‌ها و مشكلات  را حل كند؛ البته اين بدين معني نيست كه كارمندهاي عزيز مسئوليت‌هاي كاري  خودشان را تعطيل كرده و به جاي آن در محل كار فقط ورزش كنند؛ با صفحه سلامتي مجله دلتا همراه باشيد.

چاقي-كارمندان

كارمندان فقط چاق نمي‌شوند

كارمند‌ هاي پشت ميز نشين فقط چاق  نمي‌شوند، بسياري از بيماري‌هاي ديگر هم در كمين آنها است؛ البته ممكن است  كه اين بيماري‌ها هم با چاقي و اضافه‌وزن آنها در ارتباط باشند.

درواقع، چاقي و اضافه‌وزن باعث فشار بر پشت، كمر، گردن، مچ دست‌ها و همچنين چشم‌هاي كارمندان مي‌شود كه توان عضلاني هر يك از اين عضلات در طولاني‌مدت از بين مي‌رود و  اين مسئله منجر به ضعف چشم‌ها مي‌شود. همچنين نشستن طولاني‌مدت در محيط كار  ممكن است مشكلات قلبي، سرطان و ديابت براي كارمند‌ها ايجاد كند.

شايد بپرسيد راه حل نجات از اين وضعيت چيست؟ تغذيه مناسب و ورزش!

براي مبارزه با خطرات زياد نشستن مي‌توان از ورزش‌هاي مخصوص محيط كار استفاده كرد؛ حركاتي مانند ايستادن، حركات كششي و راه رفتن!

ورزش-كارمندان

باشگاه سلامت ؛ ورزش هاي مناسب كارمندان

چه كار كنيم تا يك كارمند بيمار پشت ميز نشين نباشيم؟ باشگاه را به محل كارتان ببريد؛ با ما همراه باشيد.

فقط راه برويد

تنبلي نكنيد؛ به جاي استفاده از آسانسور  محل كار، پله‌ها را پشت سر هم و با سرعت طي كنيد. بعد از چند روز، پله‌ها  را دو تا يكي بالا برويد؛ زماني كه با همكارتان كار داشتيد، به جاي استفاده  از تلفن يا ايميل به اتاق او برويد تا كمي تحرك داشته باشيد.

پياده روي كنيد

براي رسيدن به محل كار پياده‌روي كنيد يا  از دوچرخه استفاده كنيد. اگر با مترو يا اتوبوس به محل كار خود مي‌رويد،  چند خيابان مانده به محل كار پياده شويد و راه برويد. اگر با ماشين به محل  كارتان مي‌رويد، ماشين خود را در دور ترين نقطه پاركينگ، پارك كنيد تا  مجبور شويد كه باقي راه را پياده برويد.

ورزش-شانه-و-سينه

 

حركات كششي مناسب براي شانه و سينه

شايد براي شما هم در محل كار پيش آمده باشد  كه براي رفع خستگي دست و پا و انگشتان خود را بكشيد؛ درواقع، شما بدون  اينكه بدانيد در محل كارتان ورزش مي‌كنيد.

  • شما بايد در محل كار علاوه بر ايستادن حركات كششي انجام دهيد؛ به طوري  كه از لگن خم شويد و سر را به سمت پايين بكشيد تا همسترينگ كشيده شود و اين  مسئله سبب افزايش جريان خون شود.
  • يا اينكه بايستيد، دست را پشت كمر بگذاريد، كمر را به عقب خم كنيد،  قفسه سينه را باز كنيد يا كف دست‌ها را بر روي يكديگر بگذاريد و آرنج‌ها را  تا 90 درجه نگه داريد؛ سپس وقتي دست‌ها را به هم فشار مي‌دهيد، عضلات سينه  را منقبض كنيد. اين حركت بر روي شانه، سينه و عضلات سه سر تأثيرگذار است.

هر نيم ساعت يك بار بايستيد

ايستادن نسبت به نشستن كالري‌سوزي بيشتري  را به همراه دارد؛ پس هنگام جواب دادن به تلفن بايستيد يا از ميزهاي  ايستاده استفاده كنيد؛ دستگاه تلفن و پيغام‌گير را روي ميز ديگري بگذاريد  تا براي پاسخ دادن به آن مجبور باشيد از جاي خود بلند شويد؛ همين ترفندهاي  به ظاهر ساده مي‌تواند شما را از شر عوارض زياد نشستن يا چاقي نجات دهد.

حركات زير ميزي و تقويت عضلات شكم

با انجام اين حركت همزمان با كارتان  مي‌توانيد عضلات شكم را تقويت و خستگي عضلات پاهاي‌تان را از بين ببريد. به  اين صورت كه كف پاهاي‌تان را روي زمين قرار دهيد، پشت ميز صاف و كشيده  بنشينيد؛ عضلات شكم را سفت كنيد؛ يك پاي‌تان را تا لگن بلند كنيد و بكشيد و  ده ثانيه نگه داريد، بعد آهسته پا را روي زمين بگذاريد و اين حركت را  پانزده بار انجام دهيد و سپس براي پاي ديگر همان حركت را تكرار كنيد.

ورزش-با-صندلي

حركات ورزشي با كمك صندلي كارمندي

در محل كار مي‌توانيد هربار كه از روي  صندلي بلند مي‌شويد، چند حركت قدرتي انجام بدهيد و بعد بنشينيد. بدين طريق  كه بايستيد و پشت‌تان را صاف نگه داريد؛ از صندلي دو سه سانتي‌متر پايين‌تر  بياييد و فكر كنيد كه نشسته‌ايد، اين حالت را 10 ثانيه حفظ كنيد و سپس به  حالت ايستاده برگرديد.

حركت ورزشي كشش ساق پا

با انجام اين حركت ورزشي ساق پا را هم‌زمان  مي‌كشيد و تقويت مي‌كنيد. براي انجام اين حركت، به سادگي بايستيد، سپس  پاشنه‌هاي پا را به سمت بالا بلند كنيد تا زماني كه كامل روي انگشتان  پاي‌تان ايستاده باشيد. براي حفظ تعادل مي‌توانيد دست‌تان را به ميز يا  ديوار بگيريد. اين ورزش براي به جريان افتادن خون بعد از نشستن طولاني‌مدت و  براي ساخت عضلات ساق پا عالي است.

كارديو

حركت كارديو؛ روي زانو ها تمركز كنيد

هيچ چيز بهتر از يك حركت انفجاري كارديو (  هر فعاليت و ورزشي كه ضربان قلب شما را تا ۵۰ الي ۷۵ درصد افزايش دهد،  مي‌تواند به عنوان كارديو شناخته شود.) نمي‌تواند خستگي نيمروزي را از  بدن‌تان دور كند؛ بنابراين تايمر را روي يك دقيقه تنظيم كنيد و اين ورزش با  ميزان انرژي بالا را انجام دهيد.

براي اين كار شما مي‌توانيد بايستيد و زانو  هاي خود را تا زاويه 90 درجه بالا بياوريد يا آهسته درجا بزنيد. اين كار  براي گردش خون و سلامت قلب‌تان عالي است و مي‌توانيد چندين بار در طول روز  آن را انجام دهيد.

چرخش نشسته ؛ درمان كمر درد و قوز

ورزشي عالي براي تمام كساني است كه از درد  كمر يا گرفتگي گردن و قوز  به خصوص در محل كار رنج مي‌برند. به سادگي در  حالت نشسته به يك طرف بچرخيد و از پشتي صندلي براي چرخاندن ستون فقرات‌تان  استفاده كنيد؛ به صورتي كه صورت‌تان در سمت پاهاي‌تان باشد. شما مي‌توانيد  اين حركت را به تعداد دلخواه و براي هر دو طرف انجام دهيد.

البته داشتن تغذيه و رژيم غذايي مناسب هم  در كنار ورزش كردن مي‌تواند براي سلامتي و از بين بردن بيماري‌هايي كه  كارمندان را تهديد مي‌كند، بسيار عالي باشد؛ پس

آب-و-لاغري

زياد آب بنوشيد تا لاغر شويد

معمولا با شروع يك روز شلوغ كارمندي بسياري  از كارمند‌ها از خوردن آب ( 8 ليوان در روز ) غافل مي‌شوند يا به جاي مصرف  روزانه آب از چاي استفاده مي‌كنند؛ بايد بدانيد كه هيچ چيز جاي آب را  نمي‌گيرد.

نوشيدن آب مي‌تواند در لاغري و كاهش وزن  كمك‌تان كند؛ همان مشكلي كه در اثر زياد نشستن براي اغلب كارمند‌ها پيش  مي‌آيد كه البته قابل كنترل و حل شدن است.

همچنين بخوانيد:

بهشت روي زمين اينجا است!( ويدئو) 

ارتباط لاغري با خواب!

ورزش كنيد ؛ تنبلي نكنيد!

17 خوراكي مفيد براي افزايش قد

آب گوجه فرنگي ؛ قرمز ضد سرطان

 


برچسب: چاقي سلامتي لاغري بيماري تغذيه ورزش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۸:۰۹ توسط:مجله دلتا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :