مجله دلتا

12 ميوه ي چربي سوز پاييزي

اين بار پاييز به شما هديه مي‌دهد؛ ميوه بخوريد و لاغر شويد! با دلتا و اين شاه‌ميوه‌هاي پاييزي همراه باشيد.
رژيم-لاغري-با-ميوه-ها

لاغري در پاييز با اين شاه‌ميوه‌ها!

تغذيه در كاهش وزن اهميت زيادي دارد؛ اين ميوه‌هاي پاييزي و زمستاني به شما قول لاغري مي‌دهند!

به گزارش مجله پيام دلتا، اگرچه بايد براي رژيم لاغري، مقدار كالري‌هاي روزانه خود را بشماريد اما يك رژيم غذايي مناسب مثلا سالاد ميوه، بدن شما را از غذاهاي مغذي كه موجب چربي‌سوزي و ساخت ماهيچه مي‌شود، محروم نمي‌كند.

بنابراين، يادتان باشد مصرف برخي ميوه‌هاي پاييزي موادي دارند كه موجب لاغري و چربي‌سوزي مي‌شوند كه ما در ادامه تعدادي از آنها را براي شما معرفي مي‌كنيم.

رژيم-لاغري-ميوه

ميوه‌هاي پاييزي چربي‌سوز

بعضي از ميوه‌ها قند دارند و باعث چاقي موضعي مي‌شوند و بعضي ديگر برعكس لاغر مي‌كنند اما آيا تا كنون درباره ميوه‌هاي پاييزي كه چربي را بسوزانند، چيزي شنيده‌ايد اصلا  اين ميوه‌ها را مي‌شناسيد؟

هنگامي كه شما شروع به كاهش وزن مي‌كنيد، تمام چيزهايي كه مي‌خوريد در اين مسئله اثر دارند؛ ما در ادامه ميوه‌هايي را معرفي مي‌كنيم كه در لاغري بدن و به خصوص از بين بردن چربي شكم و پهلو موثر هستند. پژوهش‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه مصرف گروهي از ميوه‌ها مي‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و در نتيجه شما را لاغرتر كند.

رژيم-لاغري-ميوه

خداحافظي با چربي شكم و پهلو

چربي شكم كه در نواحي دور كمر جمع مي‌شود، به نگراني و دغدغه‌ي بسياري تبديل شده است. نه تنها چربي شكم جذابيت را از بدن مي‌گيرد، بلكه خطر بالا رفتن فشار خون، ديابت و بيماري‌ كبد چرب را افزايش مي‌دهد. بسياري از افراد براي سوزاندن چربي‌هاي شكم به رژيم‌هاي غذايي لاغري روي مي‌آورند اما اين كار به تنهايي كافي نيست.

بهترين راه لاغري و چربي‌سوزي شكم انتخاب هوشمندانه‌ي مواد غذايي و ورزش منظم است. ميوه‌هاي پاييزي در كنار انجام تمرينات ورزشي مناسب مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك زيادي كنند.

سيب

سيب يكي ديگر از ميوه‌هاي چربي‌سوز است.

سيب داراي فيبر خوراكي، فلاونوئيد، فيتواسترول و بتاكاروتن است كه باعث ايجاد احساس سيري مي‌شود و از پرخوري جلوگيري مي‌كند. بر اساس يك تحقيق در برزيل، زناني كه روزانه ۳ سيب يا بيشتر مي‌خورند، لاغري و كاهش وزن بيشتري نسبت به زناني دارند كه اصلا سيب نمي‌خورند.

تركيبات طبيعي موجود در سيب كه به نام پكتين اسيد شناخته مي‌شوند، به لاغري كمك مي‌كنند. ميوه‌هايي كه سرشار از پكتين هستند، معمولا بايد بيشتر جويده شوند و وقتي پكتين در معده حل مي‌شود، ماده‌ي ژل‌مانندي مي‌سازد كه چربي و كلسترول خوراكي را تسخير مي‌كند.

آووكادو

آووكادو علاوه بر داشتن اسيدهاي غيراشباع چندپيوندي، منبع غني از فيبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در هر آووكادو) است كه آن را به يك غذاي فوق‌العاده براي جلوگيري از گرسنگي و انباشت چربي تبديل كرده است؛ پس حتما روزانه نصف فنجان آووكادو بخوريد.

كيوي

كيوي سرشار از ويتامين C، ويتامين E، ويتامين K، فولات، پتاسيم و فيبر است. اين ميوه يك درمانگر فوق‌العاده قوي در كاهش وزن، فشار خون و كلسترول است. كيوي مي‌تواند سيستم ايمني بدن را بهبود ببخشد و كيفيت خواب و سروتونين را متعادل نگه دارد.

پاپايا

اين ميوه براي مبارزه و از بين بردن انگل بسيار مفيد است. اگر مشكلات كليوي و هضم غذا نيز داريد، از اين ميوه استفاده كنيد. پاپايا مي‌تواند نفخ و يبوست را به خوبي درمان كند و از بهترين ميوه‌هاي لاغر‌كننده شكم است.

رژيم-لاغري-ميوه

گريپ‌فروت

طي مطالعات انجام‌شده گريپ‌فروت در كاهش فشار خون بسيار مفيد است البته سطح كلسترول را نيز متعادل نگه مي‌دارد. اين ميوه يك رژيم غذايي بزرگ در كاهش وزن و يكي از بهترين ميوه‌هاي لاغر‌كننده شكم محسوب مي‌شود.

پرتقال

پرتقال سرشار از فلاونوئيدها و ديگر تركيبات مرتبط با خواص آنتي‌اكسيداني و ضد التهابي است. پرتقال جهت كاهش فشار خون و بهبود بيماري قلب و عروق مفيد است. با مصرف اين ميوه در انواع سالاد و دسرهاي رژيمي مي‌توانيد به راحتي وزن كم كنيد.

ليمو

ليمو يكي از منابع بزرگ و مفيد ويتامين C و تيامين است.

آهن و منيزيم در ليمو به وفور يافت مي‌شود. فيبر و ويتامين B6، كلسيم و پتاسيم كه در لاغر شدن بسيار مهم هستند، در ليمو بسيار زياد وجود دارد و از بهترين ميوه‌هاي لاغر‌كننده بدن و شكم است. اين ماده‌ي غذايي نيز به عنوان يك رژيم مناسب در كاهش وزن به شما كمك مي‌كند.

انار

انار هم از ميوه‌هايي است كه سرشار از آنتي‌اكسيدان است و به لاغري و سوزاندن چربي‌ها كمك مي‌كند. همچنين انار از ميوه‌هايي است كه اشتهاي شما را كاهش مي‌دهد؛ به همين دليل يك ليوان آب انار قبل از ناهارتان ميل كنيد يا به سالادتان اين ميوه را اضافه كنيد.

موز-و-لاغري

موز

موز سرشار از فيبرهاي سالمي است كه اشتهاي شما را كم و موجب چربي‌سوزي مي‌شود.

فيبرهاي غير قابل هضم موجود در موز از جذب كربوهيدرات‌هاي بدن جلوگيري مي‌كند. اين عامل باعث مي‌شود، بدن از ذخيره چربي‌ها به جاي كربوهيدرات‌ها براي توليد انرژي استفاده كند.

پتاسيم موجود در موز به ساخت ماهيچه كمك مي‌كند و موجب لاغري مي‌شود. شما مي‌توانيد اين ميوه را به راحتي در ماست، ميلك‌شيك و شير بريزيد و از طعم و خاصيت آن لذت ببريد.

خرمالو

خرمالو هم يك ميوه بسيار مفيد براي افرادي است كه تمايل به لاغري و كاهش وزن دارند؛ اين ميوه كالري كمي دارد و مصرف آن حس سيري در فرد ايجاد مي‌كند.

خرمالو سرشاز از ويتامين A وC، ضد سرماخوردگي، آنفولانزا و عفونت ريه است؛ همچنين اين ميوه به دليل داشتن مقادير بالايي از آنتي اكسيدان، ضد سرطان است و موجب تقويت بينايي مي‌شود.

خيار-و-لاغري

خيار

خيار يك ميوه‌ي طراوت‌بخش و كم‌كالري و همچنين يك چربي‌سوز شكم است. ۱۰۰ گرم خيار حاوي حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ كالري انرژي است. خيار همچنين سرشار از مواد معدني، فيبر خوراكي و ويتامين است. خوردن يك بشقاب سالاد خيار روشي موثر و سالم براي لاغري و دفع سموم آزاد‌شده از سيستم گوارش است.

گوجه‌فرنگي

يك گوجه‌فرنگي بزرگ فقط ۳۳ كالري انرژي دارد. گوجه‌فرنگي داراي تركيب شناخته‌شده‌ي فراواني است كه به كاهش چربي خون كمك و در نتيجه چربي شكم را كنترل مي‌كند. اين تركيب همچنين با بيماري‌هاي مزمن مرتبط با چاقي مبارزه مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۳:۱۸ توسط:مجله دلتا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :